Blog

نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت روش ها و فنون تدریس

15 May 2019

سوالات ضمن خدمت فنون تدریس

این مجموعه حاوی بیش از 1000 مورد از سوالات ضمن خدمت روش ها و فنون تدریس برگزار شده و تعداد زیادی از نمونه سوالات  آزمون ضمن خدمت روش ها و فنون تدریس به همراه منابع و محتوای آموزشی آزمون و البته تعدادی دیگر از سوالات آزمون های مشابه با این دوره میباشد .

همانند دیگر مجموعه های دانلودی سایت بانک نمونه سوال میتوانید مطمئن باشید تهیه این بسته میتواند پاسخگوی همه نیازهای شما در جهت کسب نمره حداکثری با صرف زمان حداقلی در آزمون ضمن خدمت فنون تدریس باشد.

برای دانلود این بسته روی دکمه خریدا کلیک کرده و بعد از مرحله پرداخت بصورت آنلاین بسته سوالات ضمن خدمت روش ها و فنون تدریس را دریافت کنید.

دانلود سوالات فنون تدریس

دانلود سوالات آزمون ضمن خدمت فنون تدریس به همراه جواب

شما عزیزان که تمایل دارید این بسته را تهیه نمایید قبل از دانلود سوالات ضمن خدمت روش ها و فنون تدریس توجه داشته باشید که

این مجموعه به واسطه اینکه آزمون در حال حاضر و در خرداد و تیر 98 فعال میباشد لذا سعی نمایید هنگام خرید از ایمیل معتبر استفاده نمایید تا بتوانید در اسرع وقت موارد اضافه شده و بروزرسانی سوالات ضمن خدمت فنون تدریس را دریافت نمایید.

همچنین اگر مشکلی در دریافت این بسته داشتید یا با خرید اینترنتی آشنایی ندارید همکاران ما در پشتیبانی بانک نمونه سوال پاسخگوی شما خواهند بود .

دانلود سوالات فنون تدریس

50 سوال رایگان آزمون روش ها و فنون تدریس

سوالات پاسخ
1 ابزار تعمیق یادگیري یادگیرنده در خارج از کلاس درس چیست؟ تکلیف
2 اجزاي یک درس کدام اند؟ مقدمه پیکره خاتمه
ارائه تبیینی از یک معناي مرسوم یا مورد توافق به همراه تشریح دایره پوشش یک اصلاح، چه نامیده تعریف توصیفی
می شود؟
3
4 ارزشیابی به مثابه "یادگیري " از مجموعه سه گانه ارزشیابی مبتنی بر کدام نظریه می باشد؟ فراشناخت
5 از back looking با چه نام دیگري می توان یاد کرد؟ پس نگري
6 از خلاقیت به چه عنوان دیگري میتوان نام برد؟ آفریدن
7 از دیدگاه ویگوتسکی در چه صورتی رشد اتفاق می افتد؟ وجود راهنماي مناسب و داراي صلاحیت
8 از کدام روش تدریس می توان به عنوان فرانگاه نسبت به روش هاي دیگر تدر
10 از کدام نوع تدریس بهعنوان اساس فعالیت تربیتی میتوان نام برد؟ تدریس به شیوة یادگیري دانشآموزان
11 از کدام نوع روش تدریس میتوان به عنوان یک روش پژوهشگرایانه و همیارانه نام برد؟ مبتنی بر ساختگرایی
12 افرادي که درآنها عملکرد سازمان یافته مغز مشهود است چگونه افرادي هستند؟ افرادي برنامه ریزي شده هستند
13 اقدامپژوهی نیازمند چیست؟ سوال- فرضیه
14 اولین اقدام معلم در یک کلاس چندپایه، چه باید باشد؟ تلفیق برنامه هاي درسی توسط معلم
15 اهداف ذکر شده در طرح درس متوجه کیست؟ معلم
16 اهداف طرح درس باید..........................باشند. قابل اندازه گیري
17 ایجاد فرصت براي مطرح کردن بی پروا سوال توسط دانش آموز ویژگی کدام نوع روش تدریس است؟ مبتنی بر ساخت گرایی
ایجاد فرصت دانش آموز براي خودش مبتنی بر تخیل و تحلیل شناختی بناي کدام نوع روش تدریس مبتنی بر خلاقیت
است؟
18
19 این پیام معلم که من دانش آموز خود را می شناسم بیانگر چیست؟ معلم از کارکرد مغز دانش آموز آگاهی دارد
20 ایجاد حس «من میتوانم» در دانشآموز، مرتبط با کدام راهبرد تدریس میباشد؟ پرورش خلاقیت
آزادي دانش آموز در خطا کردن در آنچه که می آموزد،انتخاب و دفاع از راه خود ونقد راه دیگران، مبتنی بر تفکر انتقادي
نتیجه کدام روش تدریس است؟
21
22 آنجا که.....وجود دارد مسئولیت پذیري وجود ندارد تکلیف
23 بحث پیش سازمان دهنده ها توسط چه کسی مطرح شد؟ آزوبل
24 بر پایه سوالات تأملبرانگیز در کلاس بنا شده که معلم در پی پاسخ دادن به آنهاست. اقدامپژوهی
25 برابري یادگیري با تغییر رفتار در کدام رویکرد معنا پیدا می کند؟ نظریه برنامه درسی کارایی اجتماعی
26 براي معنادار شدن مفهوم یاددهی- یادگیري اصول و بنیانهاي کدام علم بیشتر مورد توجه است؟ روانشناسی تربیتی
27 برگزیدن ایده مناسب براي حل مساله از میان ایده هاي مختلف ویژگی کدام نوع روش تدریس است یورش فکري
28 بنیاد روش تدریس مبتنی بر ساخت گرایی چیست؟ ایجاد انگیزه در یادگیرندگان بر پایه سوالات و ابهامات
29 بنیان نظریه هاي نوین یادگیري چیست؟ مشارکت حداکثري یادگیرنده
30 بیان مشاهدات استدلالی و نتیجه گیري توسط دانش آموز بر مبناي کدام روش تدریس می باشد؟ مبتنی بر بیان فکر
2
31 تدریس باید..................... باشد انگیزنده
32 تدریس چه زمانی اتفاق می افتد؟ زمانی که یادگیري اتفاق افتاده باشد.
33 تدریس عملی است............... تدریجی ، تجویزي
34 تدریس وسیله اي براي نیل به اهداف بیان شده در ... می باشد طرح درس معلم
تشویق دانش آموز به جمع آوري اطلاعات و رسیدن به یک کلیت(استقرار)برگرفته شده از کدام نوع مبتنی بر کشف مفاهیم
تدریس است؟
35
36 تفاوت اقدام پژوهی با سایر پژوهش ها در چیست؟ مقیاس
37 تفکر با صداي بلند» نام دیگر کدام نوع روش تدریس میباشد؟ مبتنی بر بیان فکر
توجه به عملکرد مستقیم یادگیرنده و غیر مستقیم معلم تلقی از فرآیند یاددهی – یادگیري در کدام انسان گرا
رویکرد است؟
38
39 توجه به کدام حیطه یاددهی یادگیري است؟ عاطفی
40 چه عملی باعث سوق داده شدن دانش آموز از ناحیه قریب به رشد به سمت ناحیه رشد می شود؟ سکوبندي
41 چه کسی مسئول یادگیري دانش آموز است؟ دانش آموز
42 حاصل تدریس چیست؟ یادگیري دانشآموزان
43 خلاقیت ................. است. آموختنی
44 خلاقیت و تخیل بالاتر از هر گونه علم و دانشی است» این سخن از کیست؟ آلبرت اینیشتین
45 دارا بودن ظرفیت بالاي یادگیرندگان براي جذب اطلاعات ،اعتقاد حامیان کدام رویکرد می باشد؟ نظریه برنامه درسی مبتنی بر رشد علمی
46 دانش آموزان در .....................بهتر می آموزند. گروه هاي یادگیري منسجم و همدلانه
47 در این دوره تامل را به چه معنایی استفاده می کنیم؟ درخود اندیشیدن
48 در چه صورت فرصت بیان پاسخ هاي روشن در کلاس ایجاد می شود؟ بیان سوالات روشن
49 در کدام رویکرد برنامه درسی، یادگیري از دیدگاه ساخت گرایی مورد توجه قرار می گیرد؟ یادگیرنده محور
50 درسپژوهی گونهاي از ................ است که به صورت مشارکتی در کلاس درس اتفاق میافتد. اقدام پژوهی
51 درگیر شدن یادگیرنده به صورت فعال با مسائل اجتماعی تلقی از یادگیرنده در کدام رویکرد می باشد؟ تحول اجتماعی

سوالات دوره های مختلف ضمن خدمت

سوالات آزمون ضمن خدمت حمایت از کالای ایرانی با جواب

4000 تومان
خرید محصول

بسته سوالات ضمن خدمت نقشه راه کارآفرینی

4000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت رهبری آموزشی

4000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی همراه با ایمنی و امنیت در مدرسه با جواب

6000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت – منشورگام دوم انقلاب

4000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت شاداب سازی مدرسه : ویژه مدیران مدارس

4000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند

5000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت روش های فعال یاددهی یادگیری

4000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت مرآت برای مدیران مدارس : نظارت , راهنمایی وبرنامه ریزی آموزشی و عملیاتی + تدریس و ارزشیابی مبتنی بر درس ملی

7000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت طرح انتصاب مدیران مدارس

15000 تومان
خرید محصول

مجموعه سوالات آزمون ضمن خدمت روش ها و فنون تدریس

4000 تومان
خرید محصول

منابع آزمون و سوالات احراز صلاحیت حرفه ای و انتخاب مدیران

7000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

4000 تومان
خرید محصول

مجموعه نمونه سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس

5000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت دین و زندگی ۳ پایه دوازدهم

4000 تومان
خرید محصول

منابع و سوالات ضمن خدمت مهارت های فردی اجتماعی

4000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت تدریس تاریخ ۳ دوازدهم

4000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت نصب و سرویس دستگاه های صنعتی و اداری

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت آسیب شناسی خانواده

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت پرورش خلاقیت دانش آموزان

4000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده ( مدیریت بحران)

5000 تومان
خرید محصول

دانلود نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

5000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت مدیریت کلاس درس

4000 تومان
خرید محصول

دانلود منابع و سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی, جسمانی و روانشناختی از دانش آموزان

6000 تومان
خرید محصول

دانلود سوالات آزمون ضمن خدمت اربعین حسینی

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت اخلاق فردی اجتماعی و اداری

4000 تومان
خرید محصول

منابع+ نمونه سوالات هر ۴ مرحله ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت -طهارت روح

6000 تومان
خرید محصول

منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت روابط انسانی در مدرسه

5000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت پدافند غیر عامل

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

6000 تومان
خرید محصول

سوالات دوره ضمن خدمت مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی

5000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت مهارتهای هفتگانه icdl

4000 تومان
خرید محصول

دانلود منابع و سوالات ضمن خدمت حماسه حسینی- فرهنگ عاشورا

4000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت برنامه ریزی آموزشی و عملیاتی

4000 تومان
خرید محصول

منابع و نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت درس پژوهی

5000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت روانشناسی تفاوت های فردی

5000 تومان
خرید محصول

سوالات ضمن خدمت مهارت های عمومی تربیت بدنی ( نمونه سوال و سوالات اصلی)

5000 تومان
خرید محصول

ضمن خدمت بهبود مدیریت سازمانی : نمونه سوالات+ منابع+ سوالات اصلی

5000 تومان
خرید محصول

بسته طلایی نمونه سوالات ضمن خدمت آموزش و پرورش و اقتصاد مقاومتی + منابع آزمون

5000 تومان
خرید محصول

بسته کامل نمونه سوالات ضمن خدمت اصول طراحی آموزشی

5000 تومان
خرید محصول

سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت طرح طبقه بندی مشاغل

3000 تومان
خرید محصول

منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت ارزشیابی کیفی توصیفی

5000 تومان
خرید محصول

بسته سوالات ضمن خدمت روانشناسی تربیتی

5000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت آشنایی با وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی

4000 تومان
خرید محصول

۵۰۰ سوال پرتکرار در تمامی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

4000 تومان
خرید محصول

سوالات و محتوای آموزشی ضمن خدمت یادگیری معکوس

3000 تومان
خرید محصول

سوالات و منابع آموزشی ضمن خدمت آشنایی معلمان با برنامه درس ملی برای دبیران ریاضی متوسطه دوم

4000 تومان
خرید محصول

دانلود سوالات ضمن خدمت بهداشت روانی +منابع دوره بهداشت و سلامت روان

3000 تومان
خرید محصول

منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت انتصاب ( انتخاب) مدیران مدارس

6000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت اخلاق حرفه ای در مدرسه

4000 تومان
خرید محصول

سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت محتوای الکترونیکی

3000 تومان
خرید محصول

سوالات آزمون ضمن خدمت برنامه ریزی توسعه فردی

3000 تومان
خرید محصول

سوالات دوره ضمن خدمت آمادگی دفاعی پایه دهم : منابع + سوالات تستی و تشریحی

3000 تومان
خرید محصول

منابع و سوالات آزمون ضمن خدمت تفکر انتقادی + سوالات آزمون اول ۹ خرداد

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت حقوق شهروندی

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت آموزش و توسعه فرهنگ نماز

4000 تومان
خرید محصول

جزوه آموزشی کامل و نمونه سوالات ضمن خدمت مهارت های نوشتن

4000 تومان
خرید محصول

بسته کامل منابع و سوالات تستی و تشریحی ضمن خدمت آینده پژوهی

4000 تومان
خرید محصول

مجموعه کامل نمونه سوالات دوره ضمن خدمت فرهنگیان دولت الکترونیک

4000 تومان
خرید محصول

نمونه سوالات ضمن خدمت مدیریت فعالیت های اردویی

3500 تومان
خرید محصول

پکیج کامل سوالات دوره اسکلت سازی

3000 تومان
خرید محصول

اقدام پژوهی حل مشکل عدم تمرکز و کم توجهی دانش آموز به کمک راهکار های نوین

12 May 2019

اقدام پژوهی عدم تمرکز

اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی پرهام را برطرف سازم دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی پرهام را برطرف سازم دقیق و کامل در قالب ورد

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم دوم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اهمیت گرد آوری شواهد دو در اقدام پژوهی

در این مرحله اقدام زوه پس از اجرای موقت راه حل ها باید درباره تأثیر اقدام بهینه و اجرای طرح جدید به جمع آوری داده ها  وشواهد (2) بپردازد و براساس آن درباره اثربخشی اجرای طرح جدید به داوری و ارزیابی بپردازد .

این مرحله را می توان به برداشت محصول کشاورزی تشبیه کرد . در این مقطع پژوهشگر به جمع آوری اطلاعات و استخراج شواهدی بپردازد که بتواند موقعیت مطلوب را ایجاد کند و باعث بهبود و تغییری شود که در جریان پژوهش خویش مدعی کسب انها بوده است .در این گام جمع اوری داده های کمی و کیفی برای ارزیابی تغییرات حاصل از اجرای طرح جدید انجام شود . البته باید در پی جمع آوری داده ها و اطلاعاتی باشد که بتواند برای نشان دادن تغییرات مثبت به وجود امده شواهد مفیدی باشند .

پژوهشگر در جمع آوری شواهد 2 ، با اعداد و ارقام ، مدارک ، اسناد ، دلایل و شواهد عینی و مستند و قابل سنجش وضعیت مطلوب را نشان دهد .

اهمیت شواهد 2 ، در اطلاعاتی است که در خصوص وضعیت مطلوب ارائه می دهد هر چه این اطلاعات دقیق تر و جزئی تر باشد . واقعیت ها را عینی تر و قابل لمس تر نشان خواهند داد . نکته مهم در جمع آوری شواهد (2) این است که باید اطلاعات مربوط به شواهد (2) با اطلاعات شواهد (1) تناسب و هماهنگی داشته باشد .

 

تیترهایی که در این اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  عدم تمرکز  

پیشگفتار در رابطه با  عدم تمرکز   

مقدمه  موضوع در رابطه با عدم تمرکز   

شناسایی مسئله در رابطه با  عدم تمرکز   

توصیف وضع موجود

اینجانب ........ آموزگار پایه دوم دبستان ...... هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه معمولی هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن عدم تمرکز پرهام در کلاس بود.

او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  عدم تمرکز   

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با عدم تمرکز   

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  عدم تمرکز   

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با عدم تمرکز   

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  عدم تمرکز   

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با عدم تمرکز   

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با عدم تمرکز   

نتیجه گیری در رابطه با عدم تمرکز  

پیشنهادات در رابطه با عدم تمرکز

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با عدم تمرکز   

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دوم دوره دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

دانلود این نمونه

سوالات طلایی آزمون ضمن خدمت انتصاب مدیران و سند تحول بنیادین

1 May 2019

سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس

ویژه آزمون بدو انتخاب و انتصاب مدیران در سال 1398 ما بسته ویژه ای را تدارک دیده ایم با عنوان نمونه سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس که این مجموعه عملا بانکی کامل برای این آزمون میباشد . البته برای راحتی شما در دانلود این بسته را در دو تیکه منابع آزمون انتصاب مدیران مدارس و بسته دانلودی سوالات آزمون انتصاب مدیران مدارس طبقه بندی کرده ایم تا افرادی که صرفا قصد دانلود سوالات را دارند بتوانند براحتی از این منابع بهره مند شوند.

چند سوال آزمون کارآفرینی و نوآوری از پکیج دوره های اجباری پست مدیریت مدارس در سال 98

مهارت هاي كسب شده يادگيرندگان جزء اصلي كدام يك از فعاليت ها است ؟

نکته مهم در کاربست و استقرار نظام صلاحیت حرفه ای ملی در کشورها کدام است؟

نیاز سنجی به عنوان مهم ترین گام در آموزش فنی و حرفه ای در چند مرحله صورت می گیرد

هدف اصلی از تنظیم سیستم ایران کد چه بوده است

ارتقای توان کار آفرینی طبق سیاست های کلی اشتغال به چه منظور مدنظر است

ارتقای توان کارافرینی طبق سیاست های کلی اشتغال به چه منظور مد نظر قرار میگیرد

اصلاح زمینه های فرهنگی قانونی اجرایی اداری هدف کدامیک از سیاست های زیر می باشد

اصلاح زمینه های فرهنگی قانونی اجرایی اداری هدف کدامیک از سیاستهاست

اصلاح زمینه های فرهنگی قانونی اجرایی اداری هدف کدامیک از سیاستهاست

چند مورد از سوالات چشم انداز سند تحول برای آزمون ضمن خدمت مدیران مدارس

اعتلای منزلت اجتماعی معلمان با اجرای چه تدابیری صورت می پذیرد

اعتلای منزلت اجتماعی معلمان با اجرای چه تدبیری صورت می پذیرد

اعتلای منزلت اجتماعی معلمان با اجرای چه تدبیری صورت می پذیرد

افراد در جامعه ایرانی به ترسیم سند چشم انداز 1404  چه ویژگی هایی هستند

افراد در جامعه ایرانی به ترسیم سند چشم انداز 1404 فاقد چه ویژگی هایی هستند

افراد در جامعه ایرانی به ترسیم سند چشم انداز 1404دارای چه ویژگی هایی نیستند

افراد در جامعه ایرانی به ترسیم سند چشم انداز 1404دارای چه ویژگی هایی هستند

افزایش سهم بخش های تعاونی و خصوصی در تولید ملی از چه طریق صورت میپذیردتعدادی از سوالات سند تحول بنیادین  و سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس

چند مورد از سوالات برگزفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای آزمون مدیران

تبیین اندیشه دینی سیاسی امام خمینی و مبانی اسلامی و ولایت فقیه در چه مقاطعی باید صورت گیرد

تحول بنیادین شیوه های ارزشیابی دانش اموز به چه هدفی صورت میگیرد

تحول در نظام ا.پ در جهت رسیدن به کدامیک از گزینه های زیر است

تحول در نظام ا.پ کشور مبتنی برچیست

تحول در نظام آموزش و پرورش در جهت رسیدن به کدامیک از گزینه های زیر است

تحول در نظام آموزش و پرورش کشور مبتنی برچیست

ترویج فرهنگ کارتولید و کارافرینی با بهره گیری از چه ساختاری باید صورت گیرد

ترويج فرهنگ كار ، توليد و كارآفريني با بهره گيري از چه ساختاري بايد صورت گيرد ؟

توانمند سازی جمعیت در سن کاربه هدف ایجاد اشتغال موثر و مولد درچه شرایطی صورت میگیرد

توانمند سازی جمعیت در سن کاربه هدف ایجاد اشتغال موثر و مولد درچه شرایطی صورت میگیرد

توانمند سازی و ارتقا بهره وری نیروی کار در چه صورتی رخ می دهد

در سياست هاي كلي در سال هاي اخير به كداميك از گزينه ها توجه شده است ؟

درسیاست های ایجاد تحول در نظام ا.پ کشور ارتقا چه حوزه هایی از دانش اموز مد نظر است

سند تحول بنیادین ا.پ مبنای کدامیک از برنامه ها و اسناد زیر است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تایید کدام گروه رسیده است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای کدامیک از برنامه ها و اسناد زیر است

سند تحول بنیادین به تصویب کدام نهاد رسیده است

سیاست کلی جمعیت تاکید بر چگونگی سبک زندگی دارد

سوالات ضمن خدمت برنامه درس ملی

تعدادی از سوالات ضمن خدمت برنامه درس ملی برای آزمون ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس

محتوی برنامه درس ملی باید بر چه اصولی منطبق باشد

محتوی برنامه درسی باید برچه اصولی منطبق باشد

مهمترین جهت گیری ساحت تربیت اقتصادی د حرفه ای

مهمترین جهت گیری ساخت تربیت اقتصادی و حرفه ای چیست

نظام ارزیابی و سنجش صلاحیت معلمان مبتنی بر چه شاخصی میباشد

نظام ارزيابي و سنجش صلاحيت هاي معلمان مبتني بر چه شاخصي نمي باشد ؟

هدایت و تقویت و توسعه و نواوری در دسته بندی کدام حوزه از سیاست قرار میگرد

هماهنگ سازی سیاست های پولی و مالی و ارزی با چه هدفی صورت میگیرد

معیارهای سازمان دهی محتوا چه می باشد ؟

در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و برنامه درسي ملي چه مولفه اي اساس ياددهي يادگيري است ؟

کدام یک از موارد زیر ناظر به هدف "تسهیل سنجش و ارزشیابی "اهداف اصلی است

کدامیک از گزینه های زیر جزء معیارهای سازماندهی محتوا نمی باشد

کدام گزینه از الزامات اساسی و تحولي زیرنظام راهبری تربیتی و مدیریتی محسوب می شود

دبیرخانه راهبری تخصصی متشکل از چه افرادی است

اجرای چه نوع برنامه هایی جهت تربیت مربیان مورد تأیید است

كدام گزينه به مجموعه اي هماهنگ از رسانه هاي آموزشي اطلاق مي شود

سوالات ضمن خدمت سنجش و ارزشیابی برای آزمون مدیریت مدارس

بخشی دیگر از سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس و سوالات ضمن خدمت سند تحول بنیادین  و سوالات ضمن خدمت سنجش و ارزشیابی

کدام گزینه از الزامات اساسی و تحولي زیرنظام راهبری تربیتی و مدیریتی محسوب می شود

کاهش اضطراب در ارزشیابی، از اهداف کدام یک از اجزاء بسته آموزشی است

در اجرای برنامه درسی ملی کدام یک از موارد زیر الزامی نمی باشد

کدامیک از دلایل زیر سبب معتبر بودن کتاب همراه هنرجو می باشد

کدامیک از گزینه ها از مزایای روش تدریس پروژه برای معلمان محسوب نمی شود؟

در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی رعایت کدام یک از گزینه های زیر الزامی نمی باشد

نتیجه آموزش ها به صورت کیفی باید چه ویژگی داشته باشد  

در نظام آموزشی 6-3-3 رویکرد برنامه درسی به چه صورتی تغییر کرد

در كتاب هاي درسي جديد مبناي تأليف چه مي باشد

.................، "تلاشی موقت است که برای تولید یک محصول منحصر به فرد انجام می شود"

كدام گزينه به مجموعه اي هماهنگ از رسانه هاي آموزشي اطلاق مي شود

در کدام دوره آموزش کار و فناوری محتوا به صورت گروه بندی شده ارائه می شود

شایستگی های حوزه تربيت و يادگيري کار و فناوری در آموزش عمومی به چه صورت می باشد  

سوالات ضمن خدمت برنامه ریزی عملیاتی در آزمون انتصاب مدیران مدارس 98

سوالات ضمن خدمت برنامه ریزی آموزشی , درسی و عملیاتی از مجموعه آزمونهای انتصاب مدیران مدارس در سال 98

ایجاد فرصتهای متنوع ذی نفعان (معلمان و مدیران) به چه منظور صورت می گیرد

در نظام جديد آموزشي اهداف یادگیری بر چه اساسی تعیین شده است  

چه نوع نگرشی به معلم نادرست است

كدام گزينه به مجموعه اي هماهنگ از رسانه هاي آموزشي اطلاق مي شود

بر اساس نظام آموزشی 6-3-3 برای اولین بار کدام یک گزينه در برنامه درسی فنی و حرفه ای طراحي و تدوين شد

موضوعات درسی حوزه علوم پایه فني با توجه به چه مسائلی انتخاب شده اند

در نظام جديد آموزشي اهداف یادگیری بر چه اساسی تعیین شده است

شایستگی های حوزه تربيت و يادگيري کار و فناوری در آموزش عمومی به چه صورت می باشد  

چه نوع نگرشی به معلم نادرست است

در نظام آموزشی 6-3-3 رویکرد برنامه درسی به چه صورتی تغییر کرد

تأکید بر سیاست برنامه محوری و تولید بسته های آموزشی کدام هدف کتاب همراه هنرجو است

کدامیک از موارد زیر بین درس های متفاوت ارتباط برقرار می کند؟

بسته آموزش و یادگیری شامل کدامیک از موارد زیر است

کدامیک از دلایل زیر سبب معتبر بودن کتاب همراه هنرجو می باشد

فرآیند برنامه ریزی درسی بر اساس کدام گزینه طراحی و تدوین می شود

موضوعات درسی حوزه علوم پایه فني با توجه به چه مسائلی انتخاب شده اند ؟

در چه سالی گروه های آموزشی به عنوان مجامع علمی ، آموزشی ، پرورشی شناخته شدند ؟

در اجرای برنامه درسی ملی کدام یک از موارد زیر الزامی نمی باشد ؟

نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت رهبری آموزشی مدیریت مدرسه

نمونه سوالات ضمن خدمت رهبری آموزشی زیر مجموعه آزمون های اجباری متقاضیان مدیریت مدرسه و انتصاب مدیران مدارس

کدام گزینه از الزامات اساسی و تحولي زیرنظام راهبری تربیتی و مدیریتی محسوب می شود

دبیرخانه راهبری تخصصی متشکل از چه افرادی است

اجرای چه نوع برنامه هایی جهت تربیت مربیان مورد تأیید است

كدام گزينه به مجموعه اي هماهنگ از رسانه هاي آموزشي اطلاق مي شود

کدام یک از اهداف کتاب همراه هنرجو سبب پایداری یادگیری در مدت زمان طولانی می شود

چه نوع آموزشی توان درک مفاهیم را برای دانش آموز آسان می کند

كدام گزينه، مسئولیت آماده سازی دانش آموزان با رویارویی با تحولات دنیای امروز را برعهده دارد

كدام يك از ويژگي ها در طراحي بسته هاي يادگيري لحاظ نشده اند

این نوع یادگیری موجب می شود دانش آموز واقعیت های زندگی را تجربه کند

در چه سالی گروه های آموزشی به عنوان مجامع علمی ، آموزشی ، پرورشی شناخته شدند

کدام گزینه از الزامات اساسی و تحولي زیرنظام راهبری تربیتی و مدیریتی محسوب می شود

کاهش اضطراب در ارزشیابی، از اهداف کدام یک از اجزاء بسته آموزشی است

در اجرای برنامه درسی ملی کدام یک از موارد زیر الزامی نمی باشد

کدامیک از دلایل زیر سبب معتبر بودن کتاب همراه هنرجو می باشد

کدامیک از گزینه ها از مزایای روش تدریس پروژه برای معلمان محسوب نمی شود؟

چند نمونه سوال آزمون بدو انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه

چند مورد از نمونه سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس , سوالات بدو انتخاب مدیران مدارس

۱۲

برای تربیت نیروی انسانی در تکنوکراسی به چه موردی تاکید می شود؟ 
صلاحیت حرفه ای 
ترویج علوم و فنون 
الف و ب 
هیچکدام 

۱۳

نظام هاي آموزشي، دستخوش فشار...........................است 
دروني  
بيروني 
دروني و بيروني            
جهاني 

۱۴

كدام يك از موارد زير جزء معيار و مباني اصلي تعريف و توسعه اقتصادي است؟ 


مقدار توليد سرانه        
اندازه كشور        
درآمد ملي      
متكي كردن توليد بر مبناي علمي و فني نوين 

۱۵

دومین راهکار ویژه برای پرورش شخصیت مناسب توسعه اقتصادی، توجه ویژه به ...................... است. 
معلمان  
جامعه  
خانواده ها                 
 دوستان 

۱۶

توسعه اقتصادي الزاماً به ........................ نياز دارد 
هويت فردي       
هويت مستقل ديني            
هويت مستقل ملي              
هويت مستقل فرهنگي 

۱۷

وجود نظام «كاست» در هند يا نظام «سرواژي» در روسيه قديم كه بشر را وابسته به زمين و مزرعه اي خاص و جزء اموال يك ارباب به حساب مي آورند و آن ها را از انسان هاي برتر تا نجس تقسيم مي كنند با كدام يك از باورهاي فرهنگي لازم براي فرآيند توسعه اقتصادي مغايرت دارد 
آزادي سياسي                                          
حقوق عمومي                                           
برابري انسان ها 
نظم پذيري جمعي 

۱۸

این نظریه اعتراض  به کدام گرایش دگرگونی می باشد"تعلیم و تربیت کار سیاستمداران مربیان پژوهندگان و حتی خود دانشجویان به  عقاید عمومی بستگی دارد" 
پرخاش و سرکشی  
اصلاحات آموزشی 
انتقاد بنیانی 
تغییرات بنیادی  

۱۹

درتعریف توسعه اقتصادی کدام گزینه نادرست است؟  
توسعه اقتصادی مفهومی عینی و ذهنی است  
توسعه اقتصادی مفهومی ذهنی  
توسعه اقتصادی مفهومی عینی است 
توسعه اقتصادی مفهومی تاریخی است  

۲۰

هم اکنون معلمان در سراسر دنیا بعنوان  
گروه بسیار مهم اجتماعی - حرفه ای محسوب می شوند  
بزرگترین گروه حقوق بگیر محسوب می شوند  
یک گروه اجتماعی و حقوق بگیر محسوب می شود  
هیچکدام  

 

 

درچشم انداز بیست ساله ، ایران از لحاظ اقتصادی ، علمی ، فناوری در کدام جایگاه قرار دارد ؟ 
 جایگاه نسبتا مطلوب در سطح منطقه        

             

جایگاه اول در سطح منطقه    
جایگاه مطلوب در سطح منطقه
جایگاه نامطلوب در سطح منطقه  

۲

عوامل مؤثر در رشد و تكامل .................. عبارتست از :
وضع بهداشت عمومي ، خانواده ، بازي ، ارتباط ميان افراد خانواده و مدرسه

 بدني       
 ذهني          
 اجتماعي            
 عاطفي 

۳

برای پرورش رگه های شخصیتی مناسب در کودکان در دوران آموزش ابتدایی باید حداقل چند درصد هزینه های آموزشی، هزینه «غیر پرسنلی» باشد؟ 

حداقل 50 تا 60 درصد       
10 تا 20 درصد            
80 تا 90 درصد            
30 تا 40 درصد 

۴

مدرسه پیشرفته، بهترین مرکز فعالیت های گوناگون اجتماعی در حدود ................... دانش آموزان است. 

تجربه 
شناخت  
ارتباط دانش آموزان              
الف و ب صحیح است 

۵

در کدام قرن نیاز به تغییر کلی در تعلیم و تربیت احساس شد؟  
اواخر قرن بیستم    
اوایل قرن ششم                                                               
اواخر قرن بیست و یکم  
اوایل قرن بیست و یکم  

۶

کدام یک از موارد زیر از مشخصه اصلی فرهنگ می‌باشد؟ 
مورد قبول و پذيرش اكثريت مردم جامعه باشد.              
پذيرش آن نيازي به بحث و بررسي علمي نباشد 
قبول آن الزاماً در گروی اقناع كردن در يك بحث و بررسي علمي باشد.         
الف و ب صحيح است. 

سوالات آیین نامه اجرایی مدارس

چند مورد از نمونه سوالات ضمن خدمت آیین نامه اجرایی مدارس برای آزمون انتصاب مدیران مدارس

1-غیبت غیر موجّه سه ماه متوالی و بیشتر دانش آموزان مشمول ار نظر مقرّرات نظام وظیفه چگونه است؟
الف ترک تحصیل تلقی می شود ب ترک تحصیل تلقی نمی شود ج وقفه تحصیلی محسوب می شود د هیچکدام
2-به هنگام مشاهده عالئم بیماری در دانش آموز، مدیر مدرسه موظّف است : الف مراتب را به اطالع ولی دانش اموز برساند ب دانش آموز را به
درمانگاه اعزام نماید ج دانش آموز را به مرخصی بفرستد د به اداره آموزش و پرورش خبردهد
3-درمورد دانش آموزی که تاخیر ورود مکرّر و غیبت بیش از حدّدارد،مدیر مدرسه با نظر کدام مرجع مفاد ماده 76 را اجرا می کند؟
الف انجمن اولیاء و مربیان ب شورای معاونین اداره ج شورای دانش اموزی د: شورای مدرسه
4-در مورد تشویق دانش اموزان،رعایت کدام مورد صحیح نیست الف مالک اصلی تشویق سعی و کوشش وی در مقایسه با وضع قبلی خود می باشد
ب تشویق هیچ دانش آموزی نباید سبب تحقیر دانش آموز دیگری شود ج نیاز به درج تشویق های مهم در پرونده تحصیلی دانش آموز نیست د:
تشویق باید به گونه ای باشد که علت آن برای دانش آموز و سایرین مشخص باشد
نمونه 3 -آیین نامه اجرایی مدارس

5-در اجرای ماده 76کدام مورد نیاز به اخذ موافقت اداره اموزش و پرورش منطقه دارد؟

الف انتقال به مدرسه دیگر ب اخراج ازمدرسه به صورت موقّت و مدّت سه روز ج اخطار کتبی به دانش اموز د مدیر نیازی به موافقت اداره اموزش و
پرورش در این زمینه را ندارد.
6-مدّت فعالیت شوراها و انجمن اولیاءو مربیان تا چه زمانی می باشد؟
الف دو سال متوالی می باشد ب تا تشکیل شوراها و انجمن سال تحصیلی بعد می باشد ج با نظر رئیس اداره و مدیر مدرسه می باشد د براساس آراء
و نظر اعضاء می باشد
7-در مواردی که تصمیم های اتّخاذ شده در انجمن اولیاءمربیان یا هر یک از شوراهای مدرسه ،با نظر مدیر مغایر باشد:
الف نظر مدیر در اولویّت قرار دارد و اجرا می شود ب مدیر موضوع را به اداره منعکس کرده و نظر رئیس اداره اجرا می شود ج رای و نظر شورای
مربوط اولویّت داشته و اجرا می شود. د از شورای معاونین اداره استعالم می شود و اجرا می شود
8-مدرسه با موافقت کمیسیون خاصّ،عالوه بر مندرجات آیین نامه اجرایی چه تسهیالتی برای دانش آموزان قائل می شود؟
الف ثبت نام بدون حضور دانش آموز در کالس از دانش آموزی که به علّت بسیار خاصّ قادر به حضور در کالس نمی باشد.
ب اخذ امتحان از دانش آموزی که در امتحانات هماهنگ غیبت غیر موجّه داشته است.
ج برگزاری امتحان غیر نهایی در خارج از مدرسه از دانش آموزی که قادر به حضور در جلسه امتحانی نیست.
د موارد 1و3 صحیح است.

9-اگر مدیر مدرسه در طول سال تحصیلی متوجّه شد که دانش آموزی در همان سال یا سالهای قبل بر خالف مقرّرات ثبت نام شده است،باید چه
اقدامی انجام دهد؟

الف بالفاصله دانش آموز را اخراج کند. ب مدیر شخصا" در این باره تصمیم گیری کند. ج شورای معلمان دراین باره تصمیم می گیرند د موضوع را
به اداره آموزش و پرورش منطقه گزارش کند.
10-سن متعارف برای ثبت نام دانش آموزان در پایه های اول ،دوم و سوم در مدارس راهنمایی به ترتیب چندسال است؟
سال12،14،16 د سال10،11،12 ج سال11،12،13 ب سال12،13،14 الف
11-حدّاکثر سنّ ثبت نام دانش آمور سال دوم راهنمایی در مدرسه روستایی چند سال است؟
الف 15سال ب 16سال ج 17سال د 18سال
12-تفاوت سن ثبت نام دانش آموزان راهنمایی در پایه های اول تا سوم مناطق شهری با روستایی چند سال است؟
الف -یک سال ب دو سال ج سه سال د چهارسال
13-انتقال دانش اموز از یک منطقه به منطقه ای دیگر تا چه زمانی قبل از امتحانات امکان پذیر است؟

لیستی از مواردی که شاید به آنها هم علاقه مند باشید

دانلود سوالات نقشه راه کارآفرینی

دانلود سوالات کارآفرینی و نوآوری

دانلود برنامه سالانه طرح تدبیر

دانلود برنامه سالانه تعالی

دانلود پروژه مهر - بسته طلایی

دانلود سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران

دانلود سوالات ضمن خدمت سند تحول

دانلود سوالات ضمن خدمت فنون تدریس

دانلود سوالات بدو خدمت فرهنگیان

دانلود اقدام پژوهی معلمان

دانلود درس پژوهی

دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس

دانلود پروژه علمی طرح جابربن حیان

کارنامه توصیفی مقطع ابتدایی

سایت طرح جابر

دانلود مقالات و پاسخ پرسش مهر

برنامه سالانه و تقویم اجرایی 99-98 - برنامه سالانه طرح تدبیر و تعالی

24 Apr 2019

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس

چرا باید برنامه سالانه و تقویم اجرایی داشته باشیم؟ چگونه یک برنامه ی سالانه برای مدرسه بنویسیم؟یکی از سامانه های اصلی مدیریت، برنامه ریزی است.

دانلود کنید : برنامه سالانه و تقویم اجرایی 99-98  , برنامه سالانه تعالی 99-98  ,  برنامه سالانه تدبیر 99-98

برنامه ریزی مهارت منطقی فکر کردن و توانایی به کار بردن تفکر منطقی، برای تحقق اهداف مورد نظر است به عبارتی دیگر مدیریت یعنی برنامه ریزی و تصمیم گیری براساس برنامه ریزی.برنامه ریزی یک دانش و مهارت است که هر مدیری برای موفقیت خود باید مهارت آموزش و استفاده از آن را داشته باشد. برنامه ریزی فراگردی است مداوم، حساب شده و منطقی، جهت دار و دورنگر، به منظور هدایت و ارشاد فعالیت های جمعی، برای رسیدن به اهداف مطلوب.

اصول نگارش برنامه سالانه

اصول برنامه ریزی شامل اصل جامعیت، مشارکت، تعهد، اصل واقع بینی، مداومت ارزشیابی و توجه به تغییرات کیفی، همبستگی، انعطاف پذیری و ارکان اصلی آن شامل زمان، فعالیت یا ساز و کار و محتواست.

انواع برنامه ریزی:

برنامه ریزی از نظر زمان: برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت

برنامه ریزی از نظر حوزه و دامنه عمل: برنامه ریزی کلان، ملی و خرد

برنامه ریزی از نظر عمل: برنامه ریزی متمرکز، ارشادی و موردی

برنامه سالانه تعالی و تدبیر سالتحصیلی 99-98

عوامل مؤثر در برنامه ریزی آموزشگاه:

الف محیط بیرون سیستم: شامل فقر اقتصادی، بی سوادی اولیا، اعتیاد، مهاجرت بی رویه، بیکاری، مشکلات روانی و اجتماعی اولیا، محیط اقلیمی و شرایط زیست محیطی

ب محیط درون سیستم: شامل مدیریت، ساختار سازمانی، قوانین، نظام آموزشی، کتاب های درسی، معلمان و کارکنان، دانش آموزان، شیوه های آموزش و یاددهی، منابع مالی و تجهیزات

دانلود کنید : برنامه سالانه و تقویم اجرایی 99-98  , برنامه سالانه تعالی 99-98  ,  برنامه سالانه تدبیر 99-98

چگونه شروع کنیم؟

نقطه شروع جایی است که در حال حاضر در آن ایستاده اید. بهتر است بررسی کنید کجا هستید و به کجا می روید. وضع فعلی خود و مدرسه ای که در آن کار می کنید چگونه است؟ آیا مایل به تغییر در کارتان هستید؟ آیا به برنامه ریزی به عنوان گام اصلی تغییر، معتقدید؟ حالات روحی، روانی، اجتماعی و حرفه ای خود را بررسی کنید. برای بهتر شدن وضعیت کار باید با خود و همکاران خود راحت، صمیمی و صادق باشید، اشتباهات خود را بپذیرید و به آن اعتراف کنید. این گونه است که می توانید گام های رو به جلو بردارید.

دانلود برنامه سالانه طرح تدبیر 99-98

دانلود نمونه فایل های برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس بصورت عادی , برنامه سالانه تدبیر 99-98 , طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار که توسط معلم فایل آماده شده و برای دانلود در دسترس همکاران عزیز فرهنگی میباشند.


فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید . در پایین برگه میتوانید صفحات بعدی و تعداد فایل های بیشتری را در مورد برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس ببینید.


درس پژوهی ابتدایی : دانلود کنیــــــــــــد

23 Apr 2019

درس پژوهی

درس پژوهی الگوی عملی باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی است.این الگو مبتنی بر پژوهش مشارکتی در کلاس درس استو الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش وتدریس محسوب می شود.درس پژوهی  به مثابه  روش نوین پژوهش  در عمل و هسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی وبهسازی مستمر تدوین برنامه،اجرا،بازبینی،باز اندیشی،یادگیری و ترویج یافته ها)مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر فراهم می آورد(سرکار آرانی،شیباتا و ماتوبا،2007،لوئیس،پری و فرایدکین،2009،فرناندز و همکاران،2003)

دانلود فایل های درس پژوهی

تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان در راستای دانلود درس پژوهی ابتدایی در خدمت فرهنگیان محترم می باشد و هر نمونه درس پژوهی که در ذهن معلمان باشد را به مرحله اجرا در می آورد.[نمونه فایل های درس پژوهی" 

درس پژوهی الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش

درس  پژوهی الگوی  عملی بازبینی  مداوم  الگوهای ذهنی و  باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش در مدرسه است(سرکارآرانی،1394) درس پژوهی هسته ی بنیادی تحول مدارس ازموسسات آموزشی(مدرسه به مثابه ی سازمان آموزشی-نتیجه گرا)به مدارس یادگیرنده (مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده –مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده-فرایندگر)است یک نمونه درس پژوهی یک رویکرد نظام مند مطالعه ، توسعه و بهبود آموزش و  یادگیری است  به بیان  دیگر  یک  چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و بهبودآموزش وپرورش اجرا می شود که تلاش  معلمان" یادگیری  بهتر" دانش آموزان است. درس پژوهی الگوی پژوهشی معلمان در مدرسه و کلاس درس برای بهسازی  مستمر آموزش، غنی سازی یادگیری، پرورش حرفه ای معلمان و تولید دانش حرفه ای است.

اثرات درس پژوهی در نظام آموزشی

یافته های  پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی  به گسترش فرهنگ  آموزش  و یادگیری در  مدرسه  یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی  برای با هم  حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی  و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصا درس پژوهی ابتدایی توصیه  می کنند.درس پژوهی ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان  نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی  نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،2007)

اهداف درس پژوهی

هدف اولیه درس پژوهی ،بهبود  فرایندهای آموزشی و یادگیری در کلاس درس است.استیگلرو  هیبرت (135،1999) : درس پژوهی را روشی برای اصلاح آموزش و تدریس می دانند، درس پژوهی اولین بار در ایران توسط سرکارآرانی (1378)با عنوان مطالعه درس یا پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس معرفی شد.

ویژگی های درس پژوهی

1 -مبنای درس پژوهی یک الگوی بهسازی مستمر و بلند مدت است.

2-درس پژوهی بطور مداوم بر یادگیری دانش آموزان متمرکز است.

3-درس پژوهی نوعی همکاری گروهی و مشارکتی است.

4-درس پژوهی بر بهبود مستقیم آموزش با توجه به شرایط تاکید دارد. درس پژوهی تلاش می کندمعلمان را در

فرایند تدریس به تفکر(تامل) برنامه ریزی(طراحی درس)،اجرا ،مشاهده فعال، باز خورد،باز اندیشی،یادگیری گروهی،گفت و گو، تبادل نظر و تجربه ترغیب کند.

هدفهای درس پژوهی

هیث کوک(2010)معتقد است که هدف درس پژوهی بهبود فرایند طراحی درس ،بررسی و نوآوری در راهبردهای

آموزشی ،ارزیابی نتایج و بازخورد دادن به نظام و ارزیابی تفکر]یادگیری[دانش آموزان می باشد،که همگی از جمله صلاحیت های حرفه ای معلمان است.بطور خلاصه سربین و کپ (2006)هدف های درس پژوهی را در موارد زیر خلاصه کرده اند:

-درک بهتر چگونگی یادگیری دانش آموزان از آنچه معلم تدریس می کند.

-خلق نتایج کاربردی و قابل استفاده برای معلمان دیگر در همان موضوع درسی

-بهبود و اصلاح تدریس از طریق پژوهش مشارکتی و نظام مند.

پیش نیازهای لازم برای اجرای موثر درس پژوهی با مشارکت فعال همه ی عناصر آموزش عبارتند از:

1-تاکید بر آموزش نه آموزگار(معلمی نه معلم)

2-احساس نیاز به چالش کشیدن گذشته برای نوآوری در آینده

3-تاکید بر فهم درست این نکته ی مهم که درس پژوهی بیشتر فرایند گراست تا نتیجه گرا

4-تمهید وفاق ذهنی برای فعالیت مشارکتی اثر بخش و درون زا

5-تنظیم متناسب آرمان و عمل در مناسبات اجتماعی مدرسه

6-آمادگی برای حرکت از آموزش به یادگیری و تاکید بر یادگیرنده

ارزشیابی تدریس و بازتاب تاثیر آن در برنامه ریزی مجدد طرح درس

اظهار نظر معلم مجری طرح درس در مورد تدریس خود ،بیان نظر خود درباره ی چگونگی اجرای طرح درس و مسائل عمده آن بعد معلمان عضو گروه با دیدی انتقادی درباره ی قسمت هایی از درس که از نظر آنان مشکل داشته حرف می زنند. تمرکز بر درس است نه معلمی که آنرا آموزش داده درس محصول گروه است و همه اعضا در مورد نتیجه برنامه خود احساس مسئولیت می کنند و در واقع از خود انتقاد می کنند. دبیر تیم تمام نقطه نظرات را یادداشت می کند.

تجدید نظر در تدریس

معلمان گروه درس پژوهی با توجه به مشاهدات و بازخوردها در درس تجدیدنظر می کنند(مواد آموزشی ، فعالیت ها، سوال ها و . . . )

یک سوال اساسی چگونه می توان برنامه را بهتر اجرا کرد ؟

با توجه به مشاهدات و یادداشت های معلمان ، واکنش های دانش آموزان و نظرات معلم مجری ،در طرح درستجدید نظر می شود.

ممکن است ( روش تدریس ،فعالیت ها ، سوال ها، مسائل مطرح شده ، مواد و رسانه انتخاب شده یا همه اجزای درس ) تغییر کند تا در دور بعد تدریس نتایج بهتری عاید شود.

۶-آموزش درس تجدید نظر شده

درس تجدید نظر شده یک بار دیگر با رفع نواقص و بر اساس اصلاحات انجام شده تدریس می گردد .

تدوین طرح درس و تدریس نهایی

این تدریس و تدوین طرح درس  ممکن است توسط همان معلم و در همان کلاس یا توسط یکی دیگر از اعضای گروه و در همان کلاس یا در مکانی دیگر تدریس شود.

در این مرحله اعضای شورای معلمان در تدریس حضور دارند .(ممکن است تعداد معلمان و اعضای گروه بیشتر از دانش آموزان باشد.)

۷-ارزشیابی و باز اندیشی سوال

این مرحله از درس پژوهی که در جلسه مطرح می شود . چه چیزی از درس پژوهی و اجرای آن آموخته شد ؟

یادگیری و فهم دانش آموزان و مساله ای که به خاطر آن پژوهش انجام شد در این مرحله بررسی می شود و تیم از خود می پرسند تا چه اندازه خوب عمل کردیم. بطور کلی میزان تحقق اهداف بیان می شود .

در این مرحله ممکن است از افرادی مانند معلمان مجرب ، مولفان کتب درسی ، اساتید دانشگاه ، انجمن های علمی مرتبط با موضوع درس پژوهی دعوت به عمل آید. همه اعضای شورای معلمان به همراه یک فرد متخصص خارج از مدرسه تدریس را نقد و بررسی و تغییراتی پیشنهاد می کنند.

۸-سهیم شدن در نتایج و دستاوردها

نوشتن گزارش پایانی (تشریح فرایند درس پژوهی و یافته ها همراه با مستندات ، گزارش ها ، فیلم ها ، عکس ها ، صورت جلسات ، نقطه نظرات معلمان و دانش آموزان و اولیا )

بازدیدهای افراد متخصص و مسئولین ؛ بازدیدهای معلمان از مدارس یکدیگر ؛ تبادل تجربیات

معلمان , دبیـــــــــــران, هنرآموزان, مدیران و معاونین ارجمند مدارس همراه ما باشید

امید بسیار داریم همچون سالهای قبل در سال 98 هم معلمان و دبیران ارجمند , هنر آموزان , معاونین و مدیران مدارس و کلیه همکاران فرهنگی و البته دانش آموزان و اولیا عزیز همراه ما باشند.

ما هدف بسیار بزرگی را برای خودمان تعریف و تبیین کرده ایم که همانا کمک به شتاب گرفتن چزخه آموزش در کشور میباشد و امیدواریم زحمات مجموعه همکارانی که با سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران همکاری میکنند موجبات رضایتمندی همکاران گرامی را فراهم آورد.

نمونه های آماده درس پژوهی و سایر فایل های مورد نیاز معلمان و دانش آموزان سراسر کشور

موسسه کمک آموزشی مدیران فردا با تمرکز فعالیت های پژوهشی خود اقدام به تهیه نمونه آماده درس پژوهی اول , دوم , سوم , چهارم, پنجم , ششم ابتدایی کرده و از طریق انتشار آنها در سایت فایل های آماده شده را برای دانلود در اختیار متقاضیان از سراسر کشور اععم از معلمان و فرهنگیان عزیز , دانش آموزان , مدیران و معاونان مدارس و... قرار میدهد .

برای دانلود نمونه های آماده روی دکمه زیر کلیک کنید

دانلود نمونه ها

درس پژوهیامیدواریم در این مسیر ثابت قدم باشیم و بتوانیم بخشی از بار آموزش در مدارس را به دوش کشیده و کمک های مفیدی در جهت پیشرفت فاکتور های آموزشی در مدارس ابتدایی , راهنمایی و دبیرستان کنیم تا انشاء الله کشور با قدرت به سمت تحقق کامل اهداف افق 1404 در بخش آموزش پیش برود.

اهداف مدیران فردا از تهیه فایل های پژوهشی

مدیران فردا تشکیل شده است از گردهمایی بیش از 100 معلم و دبیر بازنشسته و شاغل و هدف بزرگی چون کمک به بهبود شاخص های آموزش کشور را دنبال میکنیم, ما برای تحقق اهداف متعالی که برای خودمان تعریف کرده ایم زمانهای بیکاری خودمان را به تهیه و تدوین فایل های آموزشی و پژوهشی اختصاص میدهیم و به هیچ وجه نگاه مادی نداشته و نخواهیم داشت .

آیا دانلود فایل از سایت هزینه دارد؟

بخاطر هندل کردن هزینه های نگهداری و پشتیبانی و تولید محتوای سایت و البته خریداری برخی از فایل ها که همکاران و پژوهشگران دیگر تدوین کرده اند 70 درصد نمونه فایل های درس پژوهی , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی , طرح جابر و طرح کرامت که روی سایت بارگذاری شده اند با پرداخت مبالغ بسیار ناچیزی قابل دانلود میباشند و 30 درصد از فایل ها( عموما مقاطع پایین تر ) رایگان قابل دانلود هستند.

مرکز دانلود گویا طرح

گزارش تخصصی

20 Apr 2019

مرجع تخصصی فایل های گزارش تخصصی معلمان و فرهنگیان کشور

وبسایت بانک فایل معلمان در تلاشی که از حدود 2 سال قبل شروع کرده اقدام به گردآوری نمونه فایل های گزارش تخصصی معلمان و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

اهداف بزرگی که مدیران سایت بانک فایل معلمان برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران میکنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی میشوند تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری میکنند نگارش و آماده سازی شده است.

معلمان عزیز با نظرات خود ما را راهنمایی کنید

از این جهت که بتوانیم نقشی کوچک در ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس کشور برداریم به خود میبالیم و از همکارانی که بصورت مستقیم یا با واسطه از فایل های ما استفاده میکنند  تقاضا داریم در جهت بهبود عملکرد ما و تهیه فایل های بهتر گزارش تخصصی معلمان و سایر فایل های مورد نیازتان ما را راهنمایی کنید.

ارائه نظرات و پیشنهادات و اطلاعات تماس

همین الان با ما تماس بگیرید

گزارش تخصصی

معلمان و فرهنیگان عزیز ما با افتخار در کنارتان هستیم تا در روند تهیه و نگارش گزارش تخصصی بتوانید با نگرشی نو اقدام کنید . وبسایت بانک فایل معلمان با افتخار و بهره گیری از کمک تعدادی از فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل در ساختار نظام آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا بصورت تخصصی و با توجه اهمیت موضوع گزارش تخصصی معلمان در این حوزه ورود کرده و هزاران فایل دانلودی را با در اختیار همکاران گرامی قرار میدهد تا شاید بتوانیم از این راه به پیشبرد اهداف آموزشی شما کمک کنیم. ؛ امیدواریم تا در این مسیر بتوانیم به نیازهای شما پاسخ داده و در مسیر خدمت رسانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور مثمر ثمر باشیم.

گزارش تخصصی معلمان

یک فایل که از آن به گزارش تخصصی معلمان نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل گزارش تخصصی معلمان چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

از منظر اینکه بخواهیم یک تعریف کلی از گزارش تخصصی معلمان ارائه کنیم لازم است به چند نکته اصلی توجه داشته باشیم . این گزارش یک روش منظم است که از گام های متوالی محقق شده تبعیت می کند ؛ این گزارش از نظر ترتیب و توالی به دنبال هم انجام شده و در نهایت موجب رسیدن به هدف خاصی می شود .

گزارش تخصصی چیست و چگونه تدوین می شود؟

برای اینکه بتوانید گزارش خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که گزارش تخصصی چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید ؟)

    برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟

    شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید

    آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟

مراحل تدوین گزارش

مراحل تدوین گزارش تخصصی به همراه هزاران گزارش تخصصی

    مقدمه ای کوتاه در حد یک بند برای ورود به بحث بنویسید .

    سوال اصلی و سوالهای فرعی زیر مجموعه آن را مطرح نمایید .

    شواهد واطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات مندرج در بند 2 را ذکر نمایید .

    شرایط موجود خود را با شاخص ها مقایسه کنید .

    تجزیه وتحلیل خود از مقایسه انجام شده در بند 4 را بنویسید (حداکثر یک صفحه ).

    نتیجه گیری را در یک بند بنویسید

    راهکارهای خودرابه وضوح ودر حد مقدورات وامکانات (قانون ،مالی و…)خودتان بنویسید .

 

توصیه هایی برای گزارش نویسی

چند توصیه برای نگارش و نوشتن گزارش تخصصی معلمان

    مطالب زاید را حذف کنید .

    مطالب فراموش شده را اضافه کنید

    مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.

    کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .

    مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.

    مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.

    تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت گزارش استفاده کنید.

    اغراق نکنید و شعار ندهید .

    ازبکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

در گزارش نویسی قضاوت بیجا نکنید.

    احساسات شخصی خود را در گزارش ذکر نکنید .

    در سراسر متن ،هدف اصلی گزارش را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید ).

    از ارایه لغاتی که برداشت های نسبی ایجاد می کنند بپرهیزید مثلا به جای جمعیت خیلی زیاد بگویید 8000 نفر و به جای زمان بسیار طولانی بنویسید 45: دقیقه

    از به کار بردن افعال مجهول خودداری کنید مانند: گفته شده است …..

    ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام )بپرهیزید .

دانلود فایل های گزارش تخصصی معلمان

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل های گزارش تخصصی معلمان را با ورود به یکی از لینک های زیر مشاهده کرده و در نهایت از دسته بندی انتخابی فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود نمایید.

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .

تمامی هزینه های پرداخت شده از طرف شما در نهایت جهت ارتقاء کیفیت خدمات و. تهیه فایل های بهتر و بیشتر صرف خواهند شد.

 

در گزارش تخصصی باید بر مسائل غیر تکراری تاکید شود  و از زاویه ای نو  به مسأله بنگریم و در جهت ارائه راهکار در مسئله موجود تلاش کنیم.شواهد در گزارش تخصصی به صورت سوری نیست و باید به دقت و به صورت عینی جمع آوری گردد. یک گزارش تخصصی دقیق باید به صورت کاملا زمانبر و صرف وقت و حوصله زیاد تدوین گردد.به دلیل اینکه همواره نتایج یک گزارش تخصصی مورد قبول همگان نیست ،گاهی اجرا و ارائه نتایج گزارش تخصصی نیاز به تجربه و جرئت زیاد دارد.دقت در انجام گزارش تخصصی معلمان باعث می گردد که در صورت ایجاد شرایط یک جور و هم شکل قبلی بتوان گزارش تخصصی شبیه به هم انجام داد و نتایج  را از جوانب مختلف بررسی نمود.معلمان می بایست از شیوه ها و روش های متنوع و جدید انجام گزارش تخصصی آگاهی و اطلاعات کامل و دقیق داشته باشند و گزارش تخصصی های خود را بر مبنای آنها بنویسند.کسی که تصمیم دارد یک گزارش تخصصی را تدوین نماید می بایست در وهله نخست خود را به تجاهل بزند و چنین وانمود نماید که از نتیجه گزارش قبل از انجام آن مطلع نیست تا به این وسیله بتواند قانون بی طرفی را رعایت نموده و پیش علایق ،آرزو ها ،باور ها و تجربیات خود را در این مورد دخیل ننماید.و هیچ یک از موارد فوق نباید در نتایج گزارش تخصصی تاثیر گزار باشد.

 

پروپوزال آماده اینترنت اشیا

13 Apr 2019

پروپوزال آماده اینترنت اشیا

پروپوزال آماده ادبیات فارسی

پروپوزال آماده اتاق عمل

پروپوزال اماده اموزش زبان انگلیسی

پروپوزال اماده اقتصاد

پروپوزال اماده افسردگی

پروپوزال اماده ارتباطات

پروپوزال اماده الکترونیک

پروپوزال اماده ارشد حسابداری

پروپوزال اماده پرستاری

پروپوزال اماده پزشکی

پروپوزال اماده پیام نور

پروپوزال اماده مهندسی پزشکی

پروپوزال اماده پردازش تصویر

پروپوزال اماده جامعه شناسی

پروپوزال اماده جغرافیا

پروپوزال اماده چاقی