Blog

اقدام پژوهی حل مشکل عدم تمرکز و کم توجهی دانش آموز به کمک راهکار های نوین

12 May 2019

اقدام پژوهی عدم تمرکز

اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی پرهام را برطرف سازم دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم به کمک راهکار های نوین مشکل عدم تمرکز و بی توجهی پرهام را برطرف سازم دقیق و کامل در قالب ورد

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم دوم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اهمیت گرد آوری شواهد دو در اقدام پژوهی

در این مرحله اقدام زوه پس از اجرای موقت راه حل ها باید درباره تأثیر اقدام بهینه و اجرای طرح جدید به جمع آوری داده ها  وشواهد (2) بپردازد و براساس آن درباره اثربخشی اجرای طرح جدید به داوری و ارزیابی بپردازد .

این مرحله را می توان به برداشت محصول کشاورزی تشبیه کرد . در این مقطع پژوهشگر به جمع آوری اطلاعات و استخراج شواهدی بپردازد که بتواند موقعیت مطلوب را ایجاد کند و باعث بهبود و تغییری شود که در جریان پژوهش خویش مدعی کسب انها بوده است .در این گام جمع اوری داده های کمی و کیفی برای ارزیابی تغییرات حاصل از اجرای طرح جدید انجام شود . البته باید در پی جمع آوری داده ها و اطلاعاتی باشد که بتواند برای نشان دادن تغییرات مثبت به وجود امده شواهد مفیدی باشند .

پژوهشگر در جمع آوری شواهد 2 ، با اعداد و ارقام ، مدارک ، اسناد ، دلایل و شواهد عینی و مستند و قابل سنجش وضعیت مطلوب را نشان دهد .

اهمیت شواهد 2 ، در اطلاعاتی است که در خصوص وضعیت مطلوب ارائه می دهد هر چه این اطلاعات دقیق تر و جزئی تر باشد . واقعیت ها را عینی تر و قابل لمس تر نشان خواهند داد . نکته مهم در جمع آوری شواهد (2) این است که باید اطلاعات مربوط به شواهد (2) با اطلاعات شواهد (1) تناسب و هماهنگی داشته باشد .

 

تیترهایی که در این اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  عدم تمرکز  

پیشگفتار در رابطه با  عدم تمرکز   

مقدمه  موضوع در رابطه با عدم تمرکز   

شناسایی مسئله در رابطه با  عدم تمرکز   

توصیف وضع موجود

اینجانب ........ آموزگار پایه دوم دبستان ...... هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه معمولی هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن عدم تمرکز پرهام در کلاس بود.

او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  عدم تمرکز   

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با عدم تمرکز   

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  عدم تمرکز   

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با عدم تمرکز   

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  عدم تمرکز   

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با عدم تمرکز   

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با عدم تمرکز   

نتیجه گیری در رابطه با عدم تمرکز  

پیشنهادات در رابطه با عدم تمرکز

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با عدم تمرکز   

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دوم دوره دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

دانلود این نمونه

برنامه سالانه و تقویم اجرایی 99-98 - برنامه سالانه طرح تدبیر و تعالی

24 Apr 2019

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس

چرا باید برنامه سالانه و تقویم اجرایی داشته باشیم؟ چگونه یک برنامه ی سالانه برای مدرسه بنویسیم؟یکی از سامانه های اصلی مدیریت، برنامه ریزی است.

دانلود کنید : برنامه سالانه و تقویم اجرایی 99-98  , برنامه سالانه تعالی 99-98  ,  برنامه سالانه تدبیر 99-98

برنامه ریزی مهارت منطقی فکر کردن و توانایی به کار بردن تفکر منطقی، برای تحقق اهداف مورد نظر است به عبارتی دیگر مدیریت یعنی برنامه ریزی و تصمیم گیری براساس برنامه ریزی.برنامه ریزی یک دانش و مهارت است که هر مدیری برای موفقیت خود باید مهارت آموزش و استفاده از آن را داشته باشد. برنامه ریزی فراگردی است مداوم، حساب شده و منطقی، جهت دار و دورنگر، به منظور هدایت و ارشاد فعالیت های جمعی، برای رسیدن به اهداف مطلوب.

اصول نگارش برنامه سالانه

اصول برنامه ریزی شامل اصل جامعیت، مشارکت، تعهد، اصل واقع بینی، مداومت ارزشیابی و توجه به تغییرات کیفی، همبستگی، انعطاف پذیری و ارکان اصلی آن شامل زمان، فعالیت یا ساز و کار و محتواست.

انواع برنامه ریزی:

برنامه ریزی از نظر زمان: برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت

برنامه ریزی از نظر حوزه و دامنه عمل: برنامه ریزی کلان، ملی و خرد

برنامه ریزی از نظر عمل: برنامه ریزی متمرکز، ارشادی و موردی

برنامه سالانه تعالی و تدبیر سالتحصیلی 99-98

عوامل مؤثر در برنامه ریزی آموزشگاه:

الف محیط بیرون سیستم: شامل فقر اقتصادی، بی سوادی اولیا، اعتیاد، مهاجرت بی رویه، بیکاری، مشکلات روانی و اجتماعی اولیا، محیط اقلیمی و شرایط زیست محیطی

ب محیط درون سیستم: شامل مدیریت، ساختار سازمانی، قوانین، نظام آموزشی، کتاب های درسی، معلمان و کارکنان، دانش آموزان، شیوه های آموزش و یاددهی، منابع مالی و تجهیزات

دانلود کنید : برنامه سالانه و تقویم اجرایی 99-98  , برنامه سالانه تعالی 99-98  ,  برنامه سالانه تدبیر 99-98

چگونه شروع کنیم؟

نقطه شروع جایی است که در حال حاضر در آن ایستاده اید. بهتر است بررسی کنید کجا هستید و به کجا می روید. وضع فعلی خود و مدرسه ای که در آن کار می کنید چگونه است؟ آیا مایل به تغییر در کارتان هستید؟ آیا به برنامه ریزی به عنوان گام اصلی تغییر، معتقدید؟ حالات روحی، روانی، اجتماعی و حرفه ای خود را بررسی کنید. برای بهتر شدن وضعیت کار باید با خود و همکاران خود راحت، صمیمی و صادق باشید، اشتباهات خود را بپذیرید و به آن اعتراف کنید. این گونه است که می توانید گام های رو به جلو بردارید.

دانلود برنامه سالانه طرح تدبیر 99-98

دانلود نمونه فایل های برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس بصورت عادی , برنامه سالانه تدبیر 99-98 , طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار که توسط معلم فایل آماده شده و برای دانلود در دسترس همکاران عزیز فرهنگی میباشند.


فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید . در پایین برگه میتوانید صفحات بعدی و تعداد فایل های بیشتری را در مورد برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس ببینید.


درس پژوهی ابتدایی : دانلود کنیــــــــــــد

23 Apr 2019

درس پژوهی

درس پژوهی الگوی عملی باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی است.این الگو مبتنی بر پژوهش مشارکتی در کلاس درس استو الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش وتدریس محسوب می شود.درس پژوهی  به مثابه  روش نوین پژوهش  در عمل و هسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی وبهسازی مستمر تدوین برنامه،اجرا،بازبینی،باز اندیشی،یادگیری و ترویج یافته ها)مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر فراهم می آورد(سرکار آرانی،شیباتا و ماتوبا،2007،لوئیس،پری و فرایدکین،2009،فرناندز و همکاران،2003)

دانلود فایل های درس پژوهی

تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان در راستای دانلود درس پژوهی ابتدایی در خدمت فرهنگیان محترم می باشد و هر نمونه درس پژوهی که در ذهن معلمان باشد را به مرحله اجرا در می آورد.[نمونه فایل های درس پژوهی" 

درس پژوهی الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش

درس  پژوهی الگوی  عملی بازبینی  مداوم  الگوهای ذهنی و  باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش در مدرسه است(سرکارآرانی،1394) درس پژوهی هسته ی بنیادی تحول مدارس ازموسسات آموزشی(مدرسه به مثابه ی سازمان آموزشی-نتیجه گرا)به مدارس یادگیرنده (مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده –مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده-فرایندگر)است یک نمونه درس پژوهی یک رویکرد نظام مند مطالعه ، توسعه و بهبود آموزش و  یادگیری است  به بیان  دیگر  یک  چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و بهبودآموزش وپرورش اجرا می شود که تلاش  معلمان" یادگیری  بهتر" دانش آموزان است. درس پژوهی الگوی پژوهشی معلمان در مدرسه و کلاس درس برای بهسازی  مستمر آموزش، غنی سازی یادگیری، پرورش حرفه ای معلمان و تولید دانش حرفه ای است.

اثرات درس پژوهی در نظام آموزشی

یافته های  پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی  به گسترش فرهنگ  آموزش  و یادگیری در  مدرسه  یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی  برای با هم  حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی  و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصا درس پژوهی ابتدایی توصیه  می کنند.درس پژوهی ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان  نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی  نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،2007)

اهداف درس پژوهی

هدف اولیه درس پژوهی ،بهبود  فرایندهای آموزشی و یادگیری در کلاس درس است.استیگلرو  هیبرت (135،1999) : درس پژوهی را روشی برای اصلاح آموزش و تدریس می دانند، درس پژوهی اولین بار در ایران توسط سرکارآرانی (1378)با عنوان مطالعه درس یا پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس معرفی شد.

ویژگی های درس پژوهی

1 -مبنای درس پژوهی یک الگوی بهسازی مستمر و بلند مدت است.

2-درس پژوهی بطور مداوم بر یادگیری دانش آموزان متمرکز است.

3-درس پژوهی نوعی همکاری گروهی و مشارکتی است.

4-درس پژوهی بر بهبود مستقیم آموزش با توجه به شرایط تاکید دارد. درس پژوهی تلاش می کندمعلمان را در

فرایند تدریس به تفکر(تامل) برنامه ریزی(طراحی درس)،اجرا ،مشاهده فعال، باز خورد،باز اندیشی،یادگیری گروهی،گفت و گو، تبادل نظر و تجربه ترغیب کند.

هدفهای درس پژوهی

هیث کوک(2010)معتقد است که هدف درس پژوهی بهبود فرایند طراحی درس ،بررسی و نوآوری در راهبردهای

آموزشی ،ارزیابی نتایج و بازخورد دادن به نظام و ارزیابی تفکر]یادگیری[دانش آموزان می باشد،که همگی از جمله صلاحیت های حرفه ای معلمان است.بطور خلاصه سربین و کپ (2006)هدف های درس پژوهی را در موارد زیر خلاصه کرده اند:

-درک بهتر چگونگی یادگیری دانش آموزان از آنچه معلم تدریس می کند.

-خلق نتایج کاربردی و قابل استفاده برای معلمان دیگر در همان موضوع درسی

-بهبود و اصلاح تدریس از طریق پژوهش مشارکتی و نظام مند.

پیش نیازهای لازم برای اجرای موثر درس پژوهی با مشارکت فعال همه ی عناصر آموزش عبارتند از:

1-تاکید بر آموزش نه آموزگار(معلمی نه معلم)

2-احساس نیاز به چالش کشیدن گذشته برای نوآوری در آینده

3-تاکید بر فهم درست این نکته ی مهم که درس پژوهی بیشتر فرایند گراست تا نتیجه گرا

4-تمهید وفاق ذهنی برای فعالیت مشارکتی اثر بخش و درون زا

5-تنظیم متناسب آرمان و عمل در مناسبات اجتماعی مدرسه

6-آمادگی برای حرکت از آموزش به یادگیری و تاکید بر یادگیرنده

ارزشیابی تدریس و بازتاب تاثیر آن در برنامه ریزی مجدد طرح درس

اظهار نظر معلم مجری طرح درس در مورد تدریس خود ،بیان نظر خود درباره ی چگونگی اجرای طرح درس و مسائل عمده آن بعد معلمان عضو گروه با دیدی انتقادی درباره ی قسمت هایی از درس که از نظر آنان مشکل داشته حرف می زنند. تمرکز بر درس است نه معلمی که آنرا آموزش داده درس محصول گروه است و همه اعضا در مورد نتیجه برنامه خود احساس مسئولیت می کنند و در واقع از خود انتقاد می کنند. دبیر تیم تمام نقطه نظرات را یادداشت می کند.

تجدید نظر در تدریس

معلمان گروه درس پژوهی با توجه به مشاهدات و بازخوردها در درس تجدیدنظر می کنند(مواد آموزشی ، فعالیت ها، سوال ها و . . . )

یک سوال اساسی چگونه می توان برنامه را بهتر اجرا کرد ؟

با توجه به مشاهدات و یادداشت های معلمان ، واکنش های دانش آموزان و نظرات معلم مجری ،در طرح درستجدید نظر می شود.

ممکن است ( روش تدریس ،فعالیت ها ، سوال ها، مسائل مطرح شده ، مواد و رسانه انتخاب شده یا همه اجزای درس ) تغییر کند تا در دور بعد تدریس نتایج بهتری عاید شود.

۶-آموزش درس تجدید نظر شده

درس تجدید نظر شده یک بار دیگر با رفع نواقص و بر اساس اصلاحات انجام شده تدریس می گردد .

تدوین طرح درس و تدریس نهایی

این تدریس و تدوین طرح درس  ممکن است توسط همان معلم و در همان کلاس یا توسط یکی دیگر از اعضای گروه و در همان کلاس یا در مکانی دیگر تدریس شود.

در این مرحله اعضای شورای معلمان در تدریس حضور دارند .(ممکن است تعداد معلمان و اعضای گروه بیشتر از دانش آموزان باشد.)

۷-ارزشیابی و باز اندیشی سوال

این مرحله از درس پژوهی که در جلسه مطرح می شود . چه چیزی از درس پژوهی و اجرای آن آموخته شد ؟

یادگیری و فهم دانش آموزان و مساله ای که به خاطر آن پژوهش انجام شد در این مرحله بررسی می شود و تیم از خود می پرسند تا چه اندازه خوب عمل کردیم. بطور کلی میزان تحقق اهداف بیان می شود .

در این مرحله ممکن است از افرادی مانند معلمان مجرب ، مولفان کتب درسی ، اساتید دانشگاه ، انجمن های علمی مرتبط با موضوع درس پژوهی دعوت به عمل آید. همه اعضای شورای معلمان به همراه یک فرد متخصص خارج از مدرسه تدریس را نقد و بررسی و تغییراتی پیشنهاد می کنند.

۸-سهیم شدن در نتایج و دستاوردها

نوشتن گزارش پایانی (تشریح فرایند درس پژوهی و یافته ها همراه با مستندات ، گزارش ها ، فیلم ها ، عکس ها ، صورت جلسات ، نقطه نظرات معلمان و دانش آموزان و اولیا )

بازدیدهای افراد متخصص و مسئولین ؛ بازدیدهای معلمان از مدارس یکدیگر ؛ تبادل تجربیات

معلمان , دبیـــــــــــران, هنرآموزان, مدیران و معاونین ارجمند مدارس همراه ما باشید

امید بسیار داریم همچون سالهای قبل در سال 98 هم معلمان و دبیران ارجمند , هنر آموزان , معاونین و مدیران مدارس و کلیه همکاران فرهنگی و البته دانش آموزان و اولیا عزیز همراه ما باشند.

ما هدف بسیار بزرگی را برای خودمان تعریف و تبیین کرده ایم که همانا کمک به شتاب گرفتن چزخه آموزش در کشور میباشد و امیدواریم زحمات مجموعه همکارانی که با سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران همکاری میکنند موجبات رضایتمندی همکاران گرامی را فراهم آورد.

نمونه های آماده درس پژوهی و سایر فایل های مورد نیاز معلمان و دانش آموزان سراسر کشور

موسسه کمک آموزشی مدیران فردا با تمرکز فعالیت های پژوهشی خود اقدام به تهیه نمونه آماده درس پژوهی اول , دوم , سوم , چهارم, پنجم , ششم ابتدایی کرده و از طریق انتشار آنها در سایت فایل های آماده شده را برای دانلود در اختیار متقاضیان از سراسر کشور اععم از معلمان و فرهنگیان عزیز , دانش آموزان , مدیران و معاونان مدارس و... قرار میدهد .

برای دانلود نمونه های آماده روی دکمه زیر کلیک کنید

دانلود نمونه ها

درس پژوهیامیدواریم در این مسیر ثابت قدم باشیم و بتوانیم بخشی از بار آموزش در مدارس را به دوش کشیده و کمک های مفیدی در جهت پیشرفت فاکتور های آموزشی در مدارس ابتدایی , راهنمایی و دبیرستان کنیم تا انشاء الله کشور با قدرت به سمت تحقق کامل اهداف افق 1404 در بخش آموزش پیش برود.

اهداف مدیران فردا از تهیه فایل های پژوهشی

مدیران فردا تشکیل شده است از گردهمایی بیش از 100 معلم و دبیر بازنشسته و شاغل و هدف بزرگی چون کمک به بهبود شاخص های آموزش کشور را دنبال میکنیم, ما برای تحقق اهداف متعالی که برای خودمان تعریف کرده ایم زمانهای بیکاری خودمان را به تهیه و تدوین فایل های آموزشی و پژوهشی اختصاص میدهیم و به هیچ وجه نگاه مادی نداشته و نخواهیم داشت .

آیا دانلود فایل از سایت هزینه دارد؟

بخاطر هندل کردن هزینه های نگهداری و پشتیبانی و تولید محتوای سایت و البته خریداری برخی از فایل ها که همکاران و پژوهشگران دیگر تدوین کرده اند 70 درصد نمونه فایل های درس پژوهی , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی , طرح جابر و طرح کرامت که روی سایت بارگذاری شده اند با پرداخت مبالغ بسیار ناچیزی قابل دانلود میباشند و 30 درصد از فایل ها( عموما مقاطع پایین تر ) رایگان قابل دانلود هستند.

مرکز دانلود گویا طرح

گزارش تخصصی

20 Apr 2019

مرجع تخصصی فایل های گزارش تخصصی معلمان و فرهنگیان کشور

وبسایت بانک فایل معلمان در تلاشی که از حدود 2 سال قبل شروع کرده اقدام به گردآوری نمونه فایل های گزارش تخصصی معلمان و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

اهداف بزرگی که مدیران سایت بانک فایل معلمان برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران میکنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی میشوند تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری میکنند نگارش و آماده سازی شده است.

معلمان عزیز با نظرات خود ما را راهنمایی کنید

از این جهت که بتوانیم نقشی کوچک در ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس کشور برداریم به خود میبالیم و از همکارانی که بصورت مستقیم یا با واسطه از فایل های ما استفاده میکنند  تقاضا داریم در جهت بهبود عملکرد ما و تهیه فایل های بهتر گزارش تخصصی معلمان و سایر فایل های مورد نیازتان ما را راهنمایی کنید.

ارائه نظرات و پیشنهادات و اطلاعات تماس

همین الان با ما تماس بگیرید

گزارش تخصصی

معلمان و فرهنیگان عزیز ما با افتخار در کنارتان هستیم تا در روند تهیه و نگارش گزارش تخصصی بتوانید با نگرشی نو اقدام کنید . وبسایت بانک فایل معلمان با افتخار و بهره گیری از کمک تعدادی از فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل در ساختار نظام آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا بصورت تخصصی و با توجه اهمیت موضوع گزارش تخصصی معلمان در این حوزه ورود کرده و هزاران فایل دانلودی را با در اختیار همکاران گرامی قرار میدهد تا شاید بتوانیم از این راه به پیشبرد اهداف آموزشی شما کمک کنیم. ؛ امیدواریم تا در این مسیر بتوانیم به نیازهای شما پاسخ داده و در مسیر خدمت رسانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور مثمر ثمر باشیم.

گزارش تخصصی معلمان

یک فایل که از آن به گزارش تخصصی معلمان نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل گزارش تخصصی معلمان چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

از منظر اینکه بخواهیم یک تعریف کلی از گزارش تخصصی معلمان ارائه کنیم لازم است به چند نکته اصلی توجه داشته باشیم . این گزارش یک روش منظم است که از گام های متوالی محقق شده تبعیت می کند ؛ این گزارش از نظر ترتیب و توالی به دنبال هم انجام شده و در نهایت موجب رسیدن به هدف خاصی می شود .

گزارش تخصصی چیست و چگونه تدوین می شود؟

برای اینکه بتوانید گزارش خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که گزارش تخصصی چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید ؟)

    برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟

    شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید

    آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟

مراحل تدوین گزارش

مراحل تدوین گزارش تخصصی به همراه هزاران گزارش تخصصی

    مقدمه ای کوتاه در حد یک بند برای ورود به بحث بنویسید .

    سوال اصلی و سوالهای فرعی زیر مجموعه آن را مطرح نمایید .

    شواهد واطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات مندرج در بند 2 را ذکر نمایید .

    شرایط موجود خود را با شاخص ها مقایسه کنید .

    تجزیه وتحلیل خود از مقایسه انجام شده در بند 4 را بنویسید (حداکثر یک صفحه ).

    نتیجه گیری را در یک بند بنویسید

    راهکارهای خودرابه وضوح ودر حد مقدورات وامکانات (قانون ،مالی و…)خودتان بنویسید .

 

توصیه هایی برای گزارش نویسی

چند توصیه برای نگارش و نوشتن گزارش تخصصی معلمان

    مطالب زاید را حذف کنید .

    مطالب فراموش شده را اضافه کنید

    مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.

    کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .

    مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.

    مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.

    تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت گزارش استفاده کنید.

    اغراق نکنید و شعار ندهید .

    ازبکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

در گزارش نویسی قضاوت بیجا نکنید.

    احساسات شخصی خود را در گزارش ذکر نکنید .

    در سراسر متن ،هدف اصلی گزارش را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید ).

    از ارایه لغاتی که برداشت های نسبی ایجاد می کنند بپرهیزید مثلا به جای جمعیت خیلی زیاد بگویید 8000 نفر و به جای زمان بسیار طولانی بنویسید 45: دقیقه

    از به کار بردن افعال مجهول خودداری کنید مانند: گفته شده است …..

    ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام )بپرهیزید .

دانلود فایل های گزارش تخصصی معلمان

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل های گزارش تخصصی معلمان را با ورود به یکی از لینک های زیر مشاهده کرده و در نهایت از دسته بندی انتخابی فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود نمایید.

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .

تمامی هزینه های پرداخت شده از طرف شما در نهایت جهت ارتقاء کیفیت خدمات و. تهیه فایل های بهتر و بیشتر صرف خواهند شد.

 

در گزارش تخصصی باید بر مسائل غیر تکراری تاکید شود  و از زاویه ای نو  به مسأله بنگریم و در جهت ارائه راهکار در مسئله موجود تلاش کنیم.شواهد در گزارش تخصصی به صورت سوری نیست و باید به دقت و به صورت عینی جمع آوری گردد. یک گزارش تخصصی دقیق باید به صورت کاملا زمانبر و صرف وقت و حوصله زیاد تدوین گردد.به دلیل اینکه همواره نتایج یک گزارش تخصصی مورد قبول همگان نیست ،گاهی اجرا و ارائه نتایج گزارش تخصصی نیاز به تجربه و جرئت زیاد دارد.دقت در انجام گزارش تخصصی معلمان باعث می گردد که در صورت ایجاد شرایط یک جور و هم شکل قبلی بتوان گزارش تخصصی شبیه به هم انجام داد و نتایج  را از جوانب مختلف بررسی نمود.معلمان می بایست از شیوه ها و روش های متنوع و جدید انجام گزارش تخصصی آگاهی و اطلاعات کامل و دقیق داشته باشند و گزارش تخصصی های خود را بر مبنای آنها بنویسند.کسی که تصمیم دارد یک گزارش تخصصی را تدوین نماید می بایست در وهله نخست خود را به تجاهل بزند و چنین وانمود نماید که از نتیجه گزارش قبل از انجام آن مطلع نیست تا به این وسیله بتواند قانون بی طرفی را رعایت نموده و پیش علایق ،آرزو ها ،باور ها و تجربیات خود را در این مورد دخیل ننماید.و هیچ یک از موارد فوق نباید در نتایج گزارش تخصصی تاثیر گزار باشد.

 

پروپوزال آماده اینترنت اشیا

13 Apr 2019

پروپوزال آماده اینترنت اشیا

پروپوزال آماده ادبیات فارسی

پروپوزال آماده اتاق عمل

پروپوزال اماده اموزش زبان انگلیسی

پروپوزال اماده اقتصاد

پروپوزال اماده افسردگی

پروپوزال اماده ارتباطات

پروپوزال اماده الکترونیک

پروپوزال اماده ارشد حسابداری

پروپوزال اماده پرستاری

پروپوزال اماده پزشکی

پروپوزال اماده پیام نور

پروپوزال اماده مهندسی پزشکی

پروپوزال اماده پردازش تصویر

پروپوزال اماده جامعه شناسی

پروپوزال اماده جغرافیا

پروپوزال اماده چاقی